Saturday, April 3, 2010

KETINGGALAN ZAMAN

Andai kata 3 hari lu owg out-dated bersamaan dengan ketinggalan zaman,lu owg agak setaun lu owg xup-to-date lu owg akn dikatekan sebagai aper?Kuno?Orang asli?Batak?erm....Pikir-pikirkn bersama.

Tp ader satu masalah antara manusia di zaman skang nie.Terlalu mngikut peredaran zaman.Gua xder nak salahkan sesape.Tp lu owg tgk sendiri.Time ader punk lu owg pkai gaye punk rambut pacak2 sampai dh bau telur gua bau lu owg nyer rambut.Time ader gothic abeh satu almari lu owg ltak baju itam putih merah.Time ader hiphop abeh londeh lu owg nyer seluar sampai ke tanah,baju plak dah macam terlebih kain.Gua rase bley bagi 4 5 owg adek lagi pakai klu gua bagi makcik tukang jahit sebelah kedai makcik leha tue.

Jadi kat sini mane jati diri lu owg sume.Gua xnampak satu pn yang lu owg tunjukkan lu owg anak malaysia.Walaupun gua pan-asian la kan.Tp gua still anak malaysia beb.Gua xder ar nak suruh lu owg pakai baju melayu time tengah ari kat mase petak,lot spuluh or tengah lembah(translate sendiri).Tapi lu owg kalau dah name pun melayu,dalam surat beranak ker surat pindah skola ker surat mintak masuk giatmara tulis Islam sile lah berkelakuan macam owg melayu.

Gua bukan nak kate gua baek.Tp gua rase mak bapak lu owg pun ader pesan kan jangan tggal semayang,wat pangai elok-elok kt tempat owg.Walaupun kampung lu owg kat key-elle tue xder masalah la lu owg nak wat pangai elok-elok baek-baek.Lu owg xder rugi pape pun gua rase.Nie kang ader y tlompat sana tlompat sini.Beruk pun dah kate lu owg sepupu sepapat dowg.

Jadi lu owg pikir lah.Kalau lu owg wat pangai leklok xder la Pekida MAlaysia ker pencegah maksiat ker pakcik mata-mata datang sound lu owg.Kang dowg sound lu owg gak baran kan.So tingakatkan kualiti kurangkan kontroversi bak kate abg rambut ketak.Dye slalu jer lpak kt kedai makcik peah kat sbelah warung gua nie.kadang-kadang dye payung gua minum.Sebab dye tengok kedai gua macam xlaku jer.Padahal kedai gua ader wi-fi.Gua pun pelik nape warung gua xlaku.Erm~~~

No comments:

Post a Comment