Tuesday, January 25, 2011

HAMSTER

cipan di hutan disusukan, hamster di umah kelaparan.begitulah peribahasa baru yang gua tujukan kepada sesape yang baru ingin berjinak-jinak dalam kancah pembelaan binatang peliharaan di rumah.penggemar-penggemar binatang peliharaan sekarang ini nampak nyer semakin bertambah dari sehari ke sehari seperti durian runtuh.mereka ini boleh diibaratkan seperti aur dengan tebing apabila bersama dalam sesi.masing-masing berbangga dengan aper yang mereka ader.stat dari hamster sampai la ke gajah pun jadi nak bercerite.

nak dijadikan citer.gua sbenanyer xder terniat pun di dalam hati ingin bercerite pasal tajuk di atas.tapi gua nak berkongsi pasal minat.gua minat dengan aktiviti pergunungan.he3.mesti lu owg xcaye gua kaki naek gunung.yer la.berdasarkan fizikal aper la sangat badan gua yang macam jason statham nie.mesti lu owg kate gua lembik dan sebagai nyer.tapi percaya la.ader kuasa luar biase y lu owg xdapat bayangkan dari dalam tubuh gua ini.

sebenar nyer aper-aper hobi dalam dunia nie sume nyer memerlukan belanja y banyak.cume jarak mase nyer jer y mbezakan.ader owg kate dari nek gunung belanje mahal2 bek men guli jer.baru bape sen kan.gua rase same jer.guli lu pecah lu kne beli baru.gua beli beg beratus boley pakai bertahun2.lu nyer guli 2 game dah gerenti pecah.cube lu darab 50 sen guli kali ngan 365 ari klu lu men tiap2 ari.same jer lbey kurang harge nyer.

sume nie bergantung pada minat masing2.gua nek gunung.membe gua men pancing.gua nyer barang besar2 nampak gak berbaloi beli.dye beli mesin pancing ader la segenggam.beratus jugak.tapi sume tue disebabkan kepuasan hati.berbalik pada para pemilik binatang peliharaan.dowg pun xtau biler binatang2 tue nak mati.tapi disebabkan minat dowg beli jugak la kan.dapat la berbangga kejap binatang dowg tue cantek.tapi biler dah mati duit terbang melayang.beli lagi satu.sume mende nie membuatkn seseorg xserik untuk mengeluarkan duit selagi hati puas.

dalam hidup nie kepuasan hati menjadi tajuk utama.kalau x xkan la jadi pergaduhan atas sebab kepuasan ati.jadi nyer kepada penggemar2 hobi,jgn takot nak mengeluarkan dwit.hasil nyer lu owg akan rase pada ujung nyer nnt.

resit makan:kepada penggemar binatang peliharaan,mintak maap gua jadikan lu owg contoh.xder kaitan dengan hamster atau gajah sesape diantara lu owg sume.he3~~

No comments:

Post a Comment