Thursday, August 26, 2010

HUJAN EMAS DI NEGERI ORANG

Masalah nie kalau xpnah jadi kat kampung gurindam lalu sebelah kampung gua memang dowg menipu.Sebab kalau pape masalah yang jadi kampung sebelah sana mesti ader terase samapi kat kampung gua nie.Macam cubit peha kanan peha belah kiri teras ar ibarat kate owg lebey berusia (kang kate owg tua terase plak pak mail ubi sebelah gua nie).Masalah nie memang gua paling anti skali.Mati idup balik pun gua still menyumpah kalau kene masalah nie.

Xder air.Memang paling haru kalau kene kat kampug gua nie.Aduyai.Gua nak filter pundi kencing (omputih kate number 1) pun kene pikir 20 30 kali.Gua bukan bese istinjak pakai batu daun kering segale.Walaupun gua blaja time kat skola agame dulu.Sampai darjah 3 jer pun.Mak gua xbagi pegi skola agame dah lepas dye perhambat gua balik umah time gua berkubang kat parit depan skola tue.Syok woo.Siot betoi sape yang repot kat mak gua.

Okey sambung citer.Gua memang bara jer time xder air tue.Gua memang engat nak wat tunju perasaan jer kat depan pejabat JPS tue.Xpun depan kontraktor yang pandai-pandai pecah jalan kat simpang masuk kampung gua nie.Len kali bagitau la awal-awal nak tutp paip besar.Boley gua buang awal-awal sume sisa toksik dalam badan nie.Gua xder hal nyer nak buang untuk 3 hari ke depan nyer stok.

So camner skang nie brader.Gua dah bau macam kambeng bapak gua dah nie.Silap-silap dowg engat gua sedare dowg jap lagi.Muke ensem-ensem tibe-tibe bau longkang.Xcantek brader.Gua engat nak sound direct ar depan YB jap lagi.Gua kan ajk belia 3B kampung nie.Anak tok pnghulu pun kalah ngan gua (kalau men sabung ayam la).

Gua rase gua nekad nak duduk depan tali air la kalau gua wat umah nanti.Xder masalah air nanti.Bini gua pun suke.Dye dapat men air tiap-tiap ari.Dah gua tilik petang tadi ngan bomoh meon ujung kampung.Dye kate pagi esok baru ader air.Kalau dye tipu gua gua sebat dye ngan batang buluh esok.

No comments:

Post a Comment