Wednesday, January 20, 2010

MAMAT GYLER TEPI JALAN PUN PANDAI

Citer bermula di sini.Keterdapatan sowg doktor.Beliau baru sahaje balik dari klinik nyer.Beliau pakar dalam bab psychology (gua eja betoi ker x tue pandai-pandai ar kowg pronouce).Actually beliau memang berkeje di hospital bahagia,tanjung rambutan.Kete beliau pada mase tue ialah perdana v6 berspoilerkan carbon fibre.Baru sahaje keluar dari kedai.Cover plastik sit pun xcabut lagi tau.Nak dijadikan citer, ketika doktor tue sampai jer di ujung simpang untuk keluar dari hospital tayar kete nyer tibe-tibe sahaje pecah.Oleh yang demikian doktor itu pun benti ke tepi jalan berhampiran kaki lima hospital.Time tue pun dah menghampiri kul 5.Beliau hendak balik cepat kate nyer.Hendak dipanggil pomen memang menambil mase.Dengan ati yang nekad dan jati diri yang tinggi, beliau mengambil keputusan untuk menukar tayar tersebut dengan sendiri.Jimat pun jimat.Kang panggil pomen kene bayar dwit rokok lagi dwit kopi lagi.Leceh.

Beliau pun membuka bonet lalu mengambil spanar silang (gua xtau nme btoi dye).Beliau pun mula mendayung membukak nat tayar.Satu persatu beliau cabut dan kemudian lalu disusun leklok bersebelahan tayar.Empat bijik kesume nyer.Tayar spare sudah diangkat dan diletak leklok.Tinggal nak pasang nat jer.Dengan tanpa disangke-sangke beliau tersepak nat-nat tadi dan dengan serta-merta masuklah nat-nat tersebut ke dalam longkang yang dipenuhi dengan air.Itam air nyer xdapat digambarkan lagi.Sume air bercampur kat situ.Nasi bek xjadi air batu campur.Kalau x gua pun join berkelah kat situ.Doktor sudah jadi kelam kabut.Xsenang duduk dibwat nyer.Kalau ader nurse-nurse cun lalu memang siyez merah muke beb.Elok-elok dapat tekel skirt nurse pun xdapat rase.

Nak dijadikan kebetulan doktor tersebut tadi memarkir kete nyer bersebelahan dengan wad orang gyler tempat beliau berkeje.Rupe nyer semenjak dari tadi terdapat sowg mamat gyler duduk memerhatikan doktor tersebut.Dari mane datang mamat gyler tue pn gua xtau.Setahu gua owg gyler dah masuk wad dah time tue.Sebab pakcik gua keje kat hospital gyler dulu.Dye jadi tukang masak kat sana.Mamat gyler yang sudah fed up dan naik menyampah melihat doktor tersebut kelam kabut mencari kayu amende sume konon nyer nak mengambil semule nat-nat tadi mule bersuare.

"Amek la sebijik nat dari sume belah tayar.Nanti dapat la 3 bijik nat satu tayar.Balik nanti beli jer la empat bijik lagi kat kedai.Xkan tue pun gua nak ajar.Name jer doktor.Gua yang gyler nie lagi pandai.Mende kecik pun xreti nak settle.Pening la.Pening"kate mamat gyler tersebut.

Mengaku plak mamat tue yang dye gyler.Xpaham gua.Kemudian, dengan tanpa membuang mase doktor tersebut telah pun mengikuti nasihat dan tunjuk ajar mamat gyler tadi.Dah settle sume dye pun balik.Lepas gua dengar dan amati jer citer nie baek-baek ati benak gua teros berkate, "Baru gua tau camner rase nyer jadi bodo".(Padahal xsedar dalam darjah dapat no 2 last.No last anak kampuchea sebelah umah minah anak makcik seah apam.)

No comments:

Post a Comment